Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ


pvaigaiou

 
 
 

Η αξία της εμπιστοσύνης στο χώρο εργασίας

    Πολλοί ειδικοί συμφωνούν ότι η εμπιστοσύνη είναι ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία για την δημιουργία ενός αρμονικού και αποτελεσματικού περιβάλλοντος εργασίας. Οι οργανισμού, οι οποίοι κτίζουν ένα τέτοιο κλίμα ανάμεσα στους εργαζομένους, είναι συνήθως επιτυχημένοι , ενώ αυτοί που δεν δίνουν μεγάλη σημασία στην αξία της εμπιστοσύνης αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα.
   Οι μάνατζερ ρωτούν συχνά, πως μπορούμε να χτίσουμε την εμπιστοσύνη των εργαζομένων και πως μπορούμε να αποφύγουμε να τη χάσουμε .Η απάντηση είναι ότι όλα ξεκινούν στην κορυφή αφού η διοίκηση θα πρέπει να δίνει το καλό παράδειγμα και στην συνέχεια αυτό να περάσει σε όλα τα τμήματα της επιχειρήσεις
Συγκεκριμένα υπάρχουν πέντε τρόποι με  τους οποίους μπορούν να αξιοποιήσουν οι ηγέτες για να  δημιουργήσουν  ένα κλίμα εμπιστοσύνης στις ομάδες εργασίας και πέντε τρόποι για να το χάσουν. Ας δούμε πρώτα , πως μπορούν να το δημιουργήσουν.
1. Δημιουργήστε και διατηρήστε ηθική ακεραιότητα. Αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της εμπιστοσ ύνης σε οποιοδήποτε οργανισμό. Η ηθική ακεραιότητα πρέπει να ξεκινά από την κορυφή και να συνεχίζει την πορεία του προς τα κατώτερα επίπεδα της επιχείρησης .Στην πράξη, αυτό σημαίνει για παράδειγμα να τηρούνται οι δεσμεύσεις, να υπάρχει συνέπεια  και να λέγεται η αλήθεια ακόμη κα αν αυτό είναι δύσκολο και ή δυσάρεστο . 
2. Κοινοποιήστε  το όραμα και τις αξίες .
Η  αμφίδρομη   επικοινωνία είναι σημαντική. Αφού αποτελεί την κεντρική   αρτηρία της έγκυρης πληροφόρησης .Με την κοινοποίηση  του οράματος ενός οργανισμού. Η διοίκηση ξεκαθαρίζει τους στόχους και την πορεία της. Επιπλέον, η έμφαση στις εταιρικές αξίες βοηθά στον προσδιορισμό των μεθόδων που θα οδηγήσουν στην υλοποίηση του οράματος.  
3. Χειριστείτε το σύνολο  των εργαζομένων ως ίσους συνεργάτες . Η εμπιστοσύνη  δημιουργείται όταν κάθε εργαζόμενος σε οποίο επίπεδο και αν βρίσκεται, αισθάνεται ότι αποτελεί μέλος της ομάδας αυτό επιτυγχάνεται με την έμπρακτη προσπάθεια των μάνατζερ να αναγνωρίσουν την αξία κάθε εργαζομένου ξεχωριστά και με την συμμετοχή τους σε  δρώμενα που έχουν σημασία για το προσωπικό .Επιπλέον, οι μάνατζερ θα πρέπει να είναι πρόθυμοι να ακούσουν και συχνά να ανταμείψουν τις απόψεις και τις ιδέες του προσωπικού, ενώ θα πρέπει να δείχνουν σεβασμό σε κάθε ικανό εργαζόμενο οποιασδήποτε βαθμίδας.
4. Δώστε έμφαση στους αρμόδιους  στόχους. Όταν οι εργαζόμενοι αισθάνονται ότι ο καθένας από αυτούς προσπαθεί να συμμετάσχει στην υλοποίηση ενός κοινού στόχου και όχι μόνο στην ικανοποίηση προσωπικών φιλοδοξιών.Τότε δημιουργείτε το πιο εύκολα ένα κλίμα εμπιστοσύνη. Το ομαδικό πνεύμα προκαλεί τους ανθρώπους να είναι πιο συνεργάσιμοι και να εμπιστεύονται περισσότερο ο ένας τον άλλον .
    5.  Μην διστάζετε να προχωρήσετε στις σωστές και απαραίτητες πράξεις ακόμη και αν κάτι τέτοιο ενέχει προσωπικό ρίσκο. Η σωστή και δίκαιη αντιμετώπιση των ανθρώπων ενισχύει το κλίμα σεβασμού σε έναν οργανισμό, αφού αποδεικνύεται έμπρακτα ότι υπάρχει αντικειμενικότητα και αξιοκρατία. Ακόμη και αν προκύψουν εμπόδια και παράπονα από άτομα που δεν ευνοούνται  από μία τέτοια στάση, ωστόσο η πλειονότητα των εργαζομένων θα την εκτιμήσει.
Φυσικά η εμπιστοσύνη των ανθρώπων σε ένα οργανισμό μπορεί να κλονιστεί ανεπανόρθωτα αν δεν τηρηθεί τίποτα από τα παραπάνω και ακολουθηθούν κάποιες εσφαλμένες πρακτικές .
Για παράδειγα
1. Ασυνέπεια και ανακόλουθη συμπεριφορά .Ο πλέον σίγουρος τρόπος για να δημιουργήσετε ένα κλίμα ανασφάλειας και σύγχυσης είναι να λειτουργείτε με ασυνέπεια προς τις δεσμεύσεις τις εταιρείας. Μια τέτοια συμπεριφορά δεν θα προβληματίσει απλώς το προσωπικό αλλά θα εξαλείψει κάθε δυνατότητα χτισίματος κλίματος  εμπιστοσύνης.
2.  Έμφαση και αξία αποκλειστικά προσωπικές επιτυχίες .Όταν οι εργαζόμενοι αντιληφθούν ότι ο εργοδότης ενδιαφέρεται μόνο για τα άτομα που επιδεικνύουν προσωπικό έργο , χωρίς να δίνεται η απαραίτητη αναγνώριση στην ομαδική εργασία , τότε δημιουργείται έντονος ανταγωνισμός που δεν επιτρέπει κανένα περιθώριο για την ύπαρξη εμπιστοσύνης
3. Απόκρυψη σημαντικών δεδομένων. Όταν κλείνουν αμφίδρομα κανάλια επικοινωνίας γέννιουνται οι φήμες και η παραπληροφόρηση . Τότε  η στάση των εργαζομένων γίνεται αρνητική και οι άνθρωποι δουλεύουν με επιφύλαξη, μην μπορώντας  να εστιάσουν σε εταιρικούς στόχους , αλλά ανησυχώντας καθημερινά για την κατάσταση που υφίστανται. Το μόνο που δεν ευδοκιμεί σε μια τέτοια περίπτωση είναι η εμπιστοσύνη.
4. Ψέματα ή μισές αλήθειες .Η ψευδής στάση αποτελεί ένα γρήγορο τρόπο καταστροφής της εμπιστοσύνης. Όταν οι εργαζόμενοι αντιληφθούν ότι ότι η διοίκηση τους παρουσίασε αναληθή στοιχεία , χάνουν τον σεβασμό τους και το πιθανότερο είναι ότι στο μέλλον θα αντιμετωπίζουν οποιαδήποτε ανακοίνωση ή υπόσχεση με επιφύλαξη και κυνισμό .
5. Διοίκηση με «παρωπίδες» Η άρνηση εξέτασης εναλλακτικών προτάσεων και προσεγγίσεων . με πρωταγωνιστές μοναχικούς καβαλάρηδες οδηγεί στην απομάκρυνση των ικανών στελεχών και δεν ευνοείται ένα κλίμα εμπιστοσύνης . Αντίθετα όσοι παραμένουν στον οργανισμό φοβούνται να πάρουν την οποιαδήποτε πρωτοβουλία και εργάζονται με επιφύλαξη .
6. Οι πραγματικοί επιτυχημένοι  οργανισμοί έδινα και δίνουν σημασία στην αξία της εμπιστοσύνης γνωρίζοντας ότι αποτελεί το κλειδί της αποτελεσματικής λειτουργίας τους, της προσελκύσεις των ικανότερων αλλά και της μακροβιότητας τους. Ακόμα και αν θεωρείται από πολλούς ως μια δεδομένη αξία ωστόσο απαιτεί μια σημαντική και μακροπρόθεσμη προσπάθεια προκειμένου να εδραιωθεί σε ένα οργανισμό .    

 

 

aggelies
ergasia
 
chios
chios
 
 kepea
 
 
 

 

Η ιστοσελίδα chiosjobs.gr ανήκει στην Περιφερειακή Ενότητα Χίου
Copyright © 2012 - Π.Ε.Χίου - Redesigned by Tetteris Michael