ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΜΕΣΩ ΙΝΤΕΡΝΕΤ - ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ @ΝΑΖΗΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ


pvaigaiou

 
 
 

ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΜΕΣΩ ΙΝΤΕΡΝΕΤ - ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ @ΝΑΖΗΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.

Το Διαδίκτυο γίνεται σύμμαχος των νέων που ψάχνουν για δουλεία προσφέροντας σημαντική διευκόλυνση.

 

     Από το 1999 μέχρι σήμερα αρκετές είναι οι εταιρίες που δημιουργήθηκαν στο χώρο της αναζήτησης εργασίας. Συνήθως λειτουργούν ως ένα είδος διαδικτυακής «εφημερίδας», όπου αναρτώνται αγγελίες. Ταυτόχρονα όμως προσφέρεται στους ενδιαφερόμενους η ευκαιρία να αποστείλουν βιογραφικά, που προωθούνται χωρίς τη χρέωση στις ενδιαφερόμενες εταιρίες.

     Την τελευταία πενταετία εμφανίζονται νέες τάσεις : ιστοσελίδες προσανατολισμένες στις προσλήψεις  του Δημοσίου.

     Όπως για παράδειγμα, διαδικτυακή πύλη www.diorismos.gr που δημιουργήθηκε το 2004, με σκοπό την ενημέρωση για διορισμούς και προσλήψεις στον ευρύτερο  δημόσιο τομέα, στην εκπαίδευση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Επίσης, ο εμπλουτισμός με αρθρογραφία που αφορά θέματα της αγοράς εργασίας, με πληροφορίες για επιμορφωτικά προγράμματα, μεταπτυχιακά, υποτροφίες και επιδοτήσεις για νέους επαγγελματίες.

     Η εμφάνιση «chatrooms» και φόρουμ, όπου ανταλλάσσονται απόψεις και εμπειρίες. Η διαδικτυακή «παρέα» αναπτύσσεται.

     Κάποιοι ειδικοί στο χώρο αναφέρουν μάλιστα πως παρά το γεγονός ότι οι «εφημεριδάδες» δεν το έχουν ακόμη καταλάβει, από τις ιστοσελίδες της αναζήτησης εργασίας  είναι πιθανό να ξεκινήσει ένα «δυναμικό κίνημα που θα αντικαταστήσει εξ ολοκλήρου τις εφημερίδες, πολύ σύντομα.

     Ειδικά σήμερα οι διαδικτυακές πύλες για την εύρεση εργασίας έχουν φτάσει σε τέτοιο σημείο, που οι εφημερίδες υπολείπονται πολύ», λέει ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Ελλήνων Χρηστών Ιντερνετ κ. Στάμος Σταμαντάς. «Με τις ηλεκτρονικές σελίδες απέκτησε μάλιστα «όνομα» η κάθε αγγελία» που όπως εξηγεί στις εφημερίδες, δημοσιεύονταν συνήθως χωρίς στοιχεία της εταιρίας που αναζητά εργαζόμενους. Εκτιμά τουλάχιστον ότι οι μισοί  από τους ανθρώπους που ψάχνουν για δουλειά, το κάνουν σήμερα μέσω Διαδικτύου.

     Ο κ. Γ.Επιτήδειος, πρόεδρος της «Ένωσης Ελλήνων Επαγγελματιών Ιντερνετ», διαφωνεί. «Αυτές οι ιστοσελίδες συνήθως δεν σε βοηθούν να βρεις δουλειά, διότι οι επιχειρήσεις εξακολουθούν να εμπιστεύονται τους «παραδοσιακούς τρόπους» για την ανακοίνωση προσλήψεων».

     Εδώ και αρκετό καιρό έχει ανοίξει μια μεγάλη «κουβέντα» σχετικά με την αξιοπιστία των διαδικτυακών πυλών αναζήτησης εργασίας. Δεν λείπουν, δηλαδή στο χώρο του Τύπου που ασχολείται με θέματα απασχόλησης αλλά και στους ειδικούς του Διαδικτύου, οι υπόνοιες ότι μεγάλη μερίδα των ιστοσελίδων «αντιγράφουν» τις εφημερίδες αναρτώντας  αγγελίες που ουδέποτε τους ανακοινώθηκαν από τις ενδιαφερόμενες εταιρίες και σε πολλές περιπτώσεις είναι «ληγμένες». Άλλοι πάλι κάνουν λόγο ακόμη και για συνεννοήσεις εταιριών με υπεύθυνους διαδικτυακών πυλών, ώστε οι τελευταίοι να διατηρούν δημοσιευμένες επί μακράν αγγελίες τους χωρίς  αντίκρισμα για να διαμορφώσουν κλίμα στην αγορά.

     Από την άλλη πλευρά οι εταιρίες δηλώνουν πως για την αξιοπιστία του δεν έχει κανείς  παρά να επισκεφτεί την ιστοσελίδα τους. Μιλούν για «αεριτζήδες»  στο χώρο αλλά και για σοβαρές επιχειρήσεις που με το όνομα τους, έχουν γίνει πλέον γνωστοί στο ελληνικό κοινό. Αναφέρουν δε πως ενίοτε έχει διαπιστωθεί και το αντίστροφο : δηλαδή κείμενα του έντυπου Τύπου που αντιγράφουν τα δικά τους άρθρα και πληροφορίες. Σε κάθε περίπτωση, οι ειδικοί του Διαδικτύου τονίζουν πως τα σημαντικότερα βήματα που μπορούν να κάνουν οι υποψήφιοι, για να διαπιστώσουν την αξιοπιστία είναι τα εξής:

  1. Να ξεκινούν την αναζήτηση τους από τις ιστοσελίδες των μεγάλων εταιριών που τους ενδιαφέρουν. Συνήθως εκεί θα αναρτηθούν πρώτα οι ανακοινώσεις για δουλειά  και οι ενδιαφερόμενοι  θα μπορέσουν να επικοινωνήσουν άμεσα.
  2. Στις ιστοσελίδες εύρεσης εργασίας που επισκέπτονται να ψάχνουν για την ταυτότητα των δημιουργών τους, τα ονόματα, τις διευθύνσεις, ακόμη και τα τηλέφωνα. Η ανωνυμία είναι συνήθως δείγμα ότι… κάτι δεν πηγαίνει καλά.
     Η ΓΝΩΜΗ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ
 

«Σε πέντε λεπτά μια αγγελία είναι στον αέρα, σε έξι η ενδιαφερόμενη εταιρία αρχίζει να λαμβάνει βιογραφικά» λέει ο κ. Θ. Βασιλειάδης. Μαζί με τον κ. Φ. Ρήγα είναι ιδρυτές της «Καριέρα» που ξεκίνησαν με ένα φοιτητικό περιοδικό για την εργασία, το 1999 δημιούργησαν τη γνωστή διοργάνωση «Ημέρες Καριέρας» και ένα χρόνο μετά δημιούργησαν την ομώνυμη ιστοσελίδα «Ξεκίνησε σαν «εργαλείο» για τις Ημέρες Καριέρας, αλλά είδαμε ότι ενδιαφέρει τις εταιρίες και τον κόσμο», εξηγεί. Βασικό προσόν του Διαδικτύου η ταχύτητα στην αναζήτηση εργασίας και από την πλευρά του υποψηφίου η δυνατότητα με ένα «κλικ» στην εταιρεία να συλλέγει πληροφορίες για αυτήν που δεν είναι διαθέσιμες στην εφημερίδα». Το kariera.gr έχει σήμερα επισκεψιμότητα 15.000 ατόμων την ημέρα, βάση δεδομένων 90.000 βιογραφικών και 1.000 «ενεργές αγγελίες». Σε ετήσια βάση  καταμέτρηση για το 2005 έδειξε ότι εκείνη τη χρονιά το επισκέφθηκαν 2.396.022 άτομα.

 

     www.skywaker.gr

         «Όταν κάποιος στέλνει ένα βιογραφικό και περιμένει, σημαίνει ότι δεν έχει ενεργό ενδιαφέρον», λέει ο κ. Χρ. Τσιταλιάς της Skywalker. Η ιστοσελίδα της εταιρίας ξεκίνησε ήδη από το ‘99 και, όπως λέει, σήμερα είναι «το μεγαλύτερο σάιτ ευρέσεως εργασίας, με 45.000 επισκέψεις την ημέρα και περίπου 6.000 - 9.000 αγγελίες». Η ανάπτυξη διαδικτυακής αναζήτησης εργασίας οφείλεται, όπως αναφέρει, στο ότι «έχουν αλλάξει τα δεδομένα στην αγορά και οι εταιρίες δεν έχουν σε μεγάλο βαθμό την οικονομική άνεση για καταχωρήσεις  στις εφημερίδες». Στο Skywalker η  καταχώρηση μικρής αγγελίας είναι δωρεάν, όπως και η χρήση της ιστοσελίδας και η αποστολή βιογραφικών από τους ανθρώπους που ψάχνουν για δουλειά. Τα βιογραφικά προωθούνται στις ενδιαφερόμενες εταιρίες, κατόπιν,  συναίνεσης του υποψηφίου, για διάστημα 100 ημερών. Όσον αφορά στην αγορά της διαδικτυακής αναζήτησης, εκτιμά πως είναι «μοιρασμένη». Έχουν ανοίξει 150 ιστοσελίδες τουλάχιστον σε δύο μήνες αλλά κλείνουν γιατί είναι «χωρισμένα» τα πράγματα στην αγορά.
 
     www.justjobs.gr

     Μια σημαντική στροφή στις συνήθειες των υποψηφίων που αναζητούν εργασία υπέρ του Διαδικτύου, διαπιστώνει τα τελευταία χρόνια η κυρία Κρέιμερ της πολυεθνικής KPMG. Όμως, εμπόδιο παραμένει Η «χαμηλή διείσδυση» του ίντερνετ στην Ελλάδα. Το Justjobs.gr βγήκε στο αέρα το Νοέμβριο του 2001 ικανοποιώντας ένα αίτημα της εποχής που απαιτούσε έναν τρόπο εύρεσης εργασίας με αμεσότητα και ταχύτητα», επισημαίνει, ερωτηθείσα σχετικά με το πώς δημιουργήθηκε η ιστοσελίδα. Ιδέα του διευθυντή τμήματος Ανθρώπινου Προσωπικού, σήμερα έχει κατά μέσο όρο 70.000 επισκέπτες το μήνα και φιλοξενεί περί τις 300 με 330 αγγελίες.  Το «προφίλ» των ανθρώπων που την επισκέπτονται είναι εργαζόμενοι, στην ηλικιακή ομάδα μεταξύ 25-40 χρόνων, κάτοικοι του πτυχίου ανώτατης εκπαίδευσης και σε πολλές περιπτώσεις μεταπτυχιακού διπλώματος, ενώ οι εταιρίες που αναζητούν προσωπικό είναι κυρίως τράπεζες, εταιρίες πληροφορικής, τηλεπικοινωνιών.

 

     www.ΖΗΤΕΙΤΑΙ.gr 

     Οι επισκέπτες μας δεν είναι μόνο άνεργοι, είναι παιδιά που φαίνονται… «μαμούνια», λέει ο συνάδελφος κ. Σπ. Φρεμανάκης. Αλλά συμπληρώνει, στην πλειοψηφία τους «έχουν το μυαλό στο Δημόσιο». Ο Σπύρος, με ομάδα τεσσάρων ακόμη δημοσιογράφων, δημιούργησε το «ΖΗΤΕΙΤΑΙ» ουσιαστικά πριν από πέντε μήνες, συμπληρωματικά με την ομώνυμη εκπομπή του στο ραδιόφωνο, αλλά μέσα στο πεντάμηνο είδε την επικεψημοτητα της να εκτοξεύεται συνολικά σε 450.000 μεμονωμένους χρήστες. Βασικό χαρακτηριστικό του σάιτ, ότι ενημερώνει για τις προκηρύξεις θέσεων στο Δημόσιο - διαθέτει μάλιστα «ημερολόγιο – ατζέντα», όπου μπορεί κανείς να δει ποιες   προκηρύξεις «τρέχουν» ανά ημέρα – ειδοποιεί  δε εκτός από τις θέσεις σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα και για μεταπτυχιακά, επιδοτήσεις, επιμορφωτικά σεμινάρια. Προσφέρει αρθογραφία σε θέματα απασχόλησης και κατάρτισης και έχει φτιάξει φόρουμ, chat rooms των επισκεπτών, αλλά και τα «ραντεβού με τον πολίτη» εκδηλώσεις με τη συμμετοχή του ΟΑΕΔ, πανεπιστημιακών φορέων κ.λ.π. «Έχει δημιουργηθεί μια κοινότητα, μια παρέα».

 

     www.proslipsis.gr    

     Μέσω της ιστοσελίδας θέλουμε να αναπτύξουμε την επιχειρηματικότητα. Να δώσουμε τον κόσμο να καταλάβει ότι το πεδίο αυτό έχει πολλά πλεονεκτήματα». Ο κ. Α. Παναγιωτόπουλος ξεκίνησε το «διαδικτυακό του ταξίδι» το 2003, με το proslipsis, αφού είχε εργασθεί επί σειρά ετών σε ένθετα εργασίας του Τύπου. Όπως λέει, το proslipsis.gr  έχει μεγαλύτερη «κυκλοφορία» αφού τα επισκέπτονται 80.000 χρήστες την εβδομάδα, όταν στα ένθετα η κυκλοφορία ήταν 15.000 - 20.000 φύλλα.» Εξαρχής δηλώσαμε «εφημερίδα» γιατί διαχειριζόμαστε την επικαιρότητα, επισημαίνει. Στη  ιστοσελίδα  δημοσιεύονται άρθρα γύρω από εργασιακά και εκπαιδευτικά θέματα αγγελίες και ανακοινώσεις θέσεων για το Δημόσιο, ακόμη  για μεταθέσεις μετατάξεις υπαλλήλων. Χαρακτηριστικό όμως είναι το λεγόμενο “smart CV” τη σελίδα όπου αναρτώνται τα βιογραφικά των υποψηφίων.
 
     ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ :
  1. Το 2006 το 52% των αγγελιών εργασίας βγήκε στο Ίντερνετ (Εταιρία skywalker).
  2. Τουλάχιστον το 50% των ανθρώπων που ψάχνουν για δουλειά το κάνουν και μέσω Διαδικτύου (Ένωση Ελλήνων Χρηστών Ίντερνετ).
  3. Στο εξωτερικό το 90% των θέσεων εργασίας βγαίνει μέσω διαδικτύου. Στην Ελλάδα αυτό θα γίνεται σε μεγάλο ποσοστό μέσα στα 3 - 4 επόμενα χρόνια (Εταιρία ΚΑΡΙΕΡΑ).
 

aggelies
ergasia
 
chios
chios
 
 kepea
 
 
 

 

Η ιστοσελίδα chiosjobs.gr ανήκει στην Περιφερειακή Ενότητα Χίου
Copyright © 2012 - Π.Ε.Χίου - Redesigned by Tetteris Michael