"ΑΤΟΝΙΣΑΝ" ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ ΣΕ 4 ΜΟΥΣΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ


pvaigaiou

 
 
 

Ατόνισαν» οι βάσεις στα 4 μουσικά τμήματα
 
     Ελκυστικοί αλλά για λίγους είναι οι δρόμοι της μουσικής, αφού είναι αλήθεια ότι η μουσική και γενικότερα η τέχνη έχει εξοβελιστεί από το δημόσιο σχολείο. Όποιος θέλει να ακολουθήσει αυτό τον δρόμο θα συναντήσει πολλά εμπόδια. Υποχρεωτικά πρέπει από την ηλικία των 6 ετών να παρακολουθήσει μαθήματα σε ωδείο, κατά κανόνα ιδιωτικό, αφού σε δημόσιο σχολείο δεν έχει αυτή τη δυνατότητα.
     Το κόστος για μουσική παιδεία από την παιδική ηλικία και επί 12-15 χρόνια είναι πολύ μεγάλο και δεν μπορούν να το σηκώσουν εύκολα οι πιο φτωχές οικογένειες. Ωστόσο, είναι αλήθεια ότι από τη δεκαετία του 80 και μετά άνθησαν οι μουσικές ωδειακές σπουδές στην Ελλάδα. Ολοένα και περισσότερα παιδιά στράφηκαν προς τη μουσική εκπαίδευση. Σήμερα στην Ελλάδα λειτουργούν 38 μουσικά Γυμνάσια και Λύκεια.
     Στα ελληνικά πανεπιστήμια λειτουργούν τέσσερα τμήματα Μουσικών Σπουδών, τα οποία δέχονται κάθε χρόνο περίπου 220 υποψηφίους του Γενικού Λυκείου.
     Η εισαγωγή στα τμήματα αυτά, τα οποία είναι κοινά στο 1ο και 2ο Επιστημονικό Πεδίο, απαιτεί και εξέταση σε δύο ειδικά μαθήματα: «Αρμονία» και «Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων», τα οποία μάλιστα έχουν και αυξημένο συντελεστή βαρύτητας (Χ 2).
     Μετά την εντυπωσιακή άνοδο των βάσεων εισαγωγής που έφτασε μέχρι τα 3.637 μόρια το 2008 , το 2009 ήταν χρονιά πτώσης. Οριακή για τα τμήματα Μουσικών Σπουδών Θεσσαλονίκης και Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης Μακεδονίας -από 45 έως 90 μόρια-, πολύ μεγάλη στο τμήμα της Κέρκυρας -μείον 719- και εντυπωσιακή σε αυτό της Αθήνας - μείον 2.082. Μάλιστα στα δύο τελευταία έμειναν και 54 κενές θέσεις συνολικά.
     Παρ όλα αυτά είναι χαρακτηριστικό ότι το Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης Θεσσαλονίκης διαμόρφωσε πολύ υψηλή βάση που προσέγγισε τα 17.321 μόρια , ενώ από το 2008 υπερτριπλασίασε τις πρώτες προτιμήσεις σπάζοντας κάθε ρεκόρ.
 
ΑΘΗΝΑ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΚΕΡΚΥΡΑ
     Στα τμήματα Μουσικών Σπουδών οι προπτυχιακές σπουδές είναι πενταετούς διάρκειας και οδηγούν στην απόκτηση τίτλου σπουδών γενικής κατεύθυνσης, που επιτρέπει στον απόφοιτο να διεκδικήσει μία θέση καθηγητή Μουσικής σε δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια ή να ακολουθήσει μια ελεύθερη επαγγελματική σταδιοδρομία ή ακόμη να ειδικευτεί σε μεταπτυχιακό επίπεδο στην Ελλάδα ή το εξωτερικό.
     Οι ασκήσεις, τα εργαστήρια και ο χαρακτήρας των περισσοτέρων από τα μαθήματα τοποθετούν στο επίκεντρο της διδασκαλίας τη μουσική πράξη, η οποία αποτελεί συστατικό στοιχείο της φυσιογνωμίας των τμημάτων.
     Κατά το πέμπτο και τελευταίο έτος των σπουδών ο φοιτητής παρακολουθεί ένα εξειδικευμένο σεμινάριο, σχετικό με τη διπλωματική εργασία που πρέπει να διεκπεραιώσει με επιτυχία πριν ανακηρυχθεί πτυχιούχος του τμήματος. Η διπλωματική αυτή εργασία, την οποία εποπτεύει και βαθμολογεί τριμελής επιτροπή διδασκόντων, μπορεί να έχει τη μορφή πρωτότυπης θεωρητικής μελέτης ή τη μορφή μιας μουσικής σύνθεσης ή ενός ρεσιτάλ ή μιας πρωτότυπης εφαρμογής των μέσων της μουσικής τεχνολογίας κ.λπ.
     Τη διδακτική και την καλλιτεχνική δραστηριότητα υποστηρίζουν ο τεχνικός εξοπλισμός (στούντιο ηχογράφησης και επεξεργασίας ήχου, υπολογιστές, μουσικά όργανα) και μια πλούσια και συνεχώς αναπτυσσόμενη μουσική βιβλιοθήκη και δισκοθήκη.
     Στο τμήμα του Ιονίου (Κέρκυρα) η εκπαίδευση συμπληρώνεται με ένα πλούσιο πρόγραμμα εκδηλώσεων. Πρόκειται για συναυλίες στις οποίες συμμετέχουν τα μουσικά σύνολα του τμήματος, καθώς και κάθε είδους σεμινάρια, διαλέξεις, εργαστήρια κ.λπ., που καλύπτουν ευρύ φάσμα μουσικών και μουσικολογικών τομέων.
Επαγγελματικές προοπτικές: Οι πτυχιούχοι αυτών των τμημάτων μπορούν να εργαστούν: ως μουσικολόγοι στον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, ως καθηγητές μουσικής εκπαίδευσης, ως σύμβουλοι μουσικών οργανισμών, ως μουσικοκριτικοί, ως παραγωγοί μουσικών εκπομπών, ως ερευνητές κ.λπ.
     Οι μουσικοί έχουν ικανοποιητική ζήτηση στην αγορά εργασίας, που όμως υπερκαλύπτεται από αντίστοιχη υπερβάλλουσα προσφορά. Αυτό αφορά ειδικότερα τους μουσικούς της ελαφράς και λαϊκής μουσικής, από τους οποίους μεγάλος αριθμός δυσκολεύεται να βρει εργασία κυρίως σε μόνιμη βάση. Στον χώρο της κλασικής μουσικής, αντίθετα, προβλέπεται αυξημένη ζήτηση σε επαγγελματίες εκτελεστές εγχόρδων και πνευστών (βιολί, βιόλα, βιολοντσέλο, κοντραμπάσο, φλάουτο, όμποε, κλαρινέτο, φαγκότο, κορνέτα, άρπα, κρουστά), επειδή υπάρχει τάση αύξησης και βελτίωσης των συμφωνικών ορχηστρών στην Ελλάδα.
     Στη δημόσια εκπαίδευση υπολογίζεται ότι υπηρετούν περισσότεροι από 3.500 μόνιμοι διορισμένοι καθηγητές μουσικής (ΠΕ16). Από αυτούς οι 3.000 είναι απόφοιτοι ωδείων και μουσικών σχολών.
     Στον διαγωνισμό του 2008 είχαν προκηρυχθεί 120 θέσεις για τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας, ενώ το 2009 διορίστηκαν μόλις 6 καθηγητές για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
     Σε έρευνα στο τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης φαίνεται ότι η ανεργία μόλις προσεγγίζει το 2,9%. Η πλειοψηφία των αποφοίτων του τμήματος (76,6%) εργάζεται, το 17% των πτυχιούχων συνεχίζει τις σπουδές του (μεταπτυχιακό, κατάρτιση) και το 3,4% αναζητεί εργασία ή επιπλέον σπουδές. Σε ό,τι αφορά το ακριβές αντικείμενο εργασίας, το 96,6% των αποφοίτων απασχολείται σε αντικείμενο σχετικό με τις βασικές του σπουδές.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
     Το τμήμα αυτό ανήκει στο πανεπιστήμιο Μακεδονίας και περιλαμβάνει προγράμματα εφαρμοσμένων μουσικών σπουδών στα πρότυπα των Ανωτάτων Μουσικών Ακαδημιών. Παρέχει επιστημονική στέγη για τη συστηματική καλλιέργεια, προβολή και έρευνα τεσσάρων επιμέρους κλάδων: α) της ευρωπαϊκής (κλασικής), β) της βυζαντινής, γ) της ελληνικής παραδοσιακής (δημοτικής) και δ) της σύγχρονης μουσικής.

Επισημαίνονται ιδιαίτερα στους υποψηφίους τα ακόλουθα:

     Η δυνατότητα φοίτησης στο τμήμα εξαρτάται από την ανταπόκριση των φοιτητών στις αυξημένες απαιτήσεις του, που αφορούν τις καλλιτεχνικές δεξιότητες και το αρκούντως υψηλό μουσικοθεωρητικό τους επίπεδο.
     Οι φοιτητές που θα εισαχθούν στο τμήμα θα επιλέξουν μία από τις προαναφερθείσες κατευθύνσεις. Το τμήμα θα προχωρήσει σταδιακά στην ολοκλήρωση των προγραμμάτων του για όλες τις κατευθύνσεις, τα μουσικά είδη, τους κλάδους και τα όργανα.
     Επαγγελματικές προοπτικές: Οι πτυχιούχοι αυτού του τμήματος μπορούν να εργαστούν: σε πολιτιστικούς φορείς, θέατρα, στούντιο ήχου και εικόνας, σε μουσικούς εκδοτικούς οίκους, μουσεία, εργαστήρια κατασκευής μουσικών οργάνων, σε ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς ενημέρωσης και επικοινωνίας, σε συμφωνικές ορχήστρες, χορωδίες, στη Λυρική Σκηνή και αλλού, ως καθηγητές μουσικής εκπαίδευσης.

Προβλήματα και προσδοκίες στην τουριστική εκπαίδευση

     Το 2009 ήταν μια κακή χρονιά για τον τουρισμό, αφού, σύμφωνα με τις πιο μετριοπαθείς εκτιμήσεις, η πτώση της τάξης του 10%, κυρίως λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, επιφέρει μια συρρίκνωση του ΑΕΠ της τάξης του 2% και προσθέτει 50.000 ανέργους. Αισιόδοξα είναι, όμως, τα φετινά σενάρια. Από την εξαμηνιαία έκθεση ανάλυσης τουριστικών τάσεων προκύπτει ότι το 2010 ο αριθμός των ξένων επισκεπτών στη χώρα μας θα αυξηθεί στη χειρότερη περίπτωση κατά 1,7% και στην καλύτερη κατά 12,1%. Σύμφωνα με το μεσαίο σενάριο, η αύξηση εκτιμάται στο 8,6%.
     Στο επίπεδο της εκπαίδευσης, η «βάση του 10» λειτουργεί σαν βόμβα στα θεμέλια των 9 τμημάτων ΤΕΙ. Μόλις συνολικά 841 υποψήφιοι εισήχθησαν την τετραετία 2006-2009, έναντι 5.400 θέσεων εισακτέων. Από τις 941 θέσεις του 2009 καλύφθηκαν μόλις 186! Έμειναν, δηλαδή, 755 κενές θέσεις.
 
ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ: Λειτουργούν στα ΤΕΙ Αθήνας, Πειραιά (Σπέτσες), Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Λάρισας, Ηπείρου (Ηγουμενίτσα), Ηρακλείου. Σκοπός των τμημάτων είναι η κατάρτιση στελεχών τουριστικών επιχειρήσεων, ικανών να προγραμματίζουν, να οργανώνουν, να διευθύνουν και να ελέγχουν τις παραγωγικές δραστηριότητές τους.
     Η κατάρτιση στα τμήματα αφορά την εκπαίδευση στις λειτουργίες του μάνατζμεντ και του μάρκετινγκ των τουριστικών επιχειρήσεων, την εκπαίδευση στις ξένες γλώσσες (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά, Ρωσικά), όπως και την εκπαίδευση στις επιμέρους δραστηριότητες των τουριστικών επιχειρήσεων (ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, πρακτορείων ταξιδιών, επισιτιστικών μονάδων).

Επαγγελματικές προοπτικές: Ο πτυχιούχος Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων:

Ασκεί σύγχρονη διοίκηση για την επίτευξη των στόχων της τουριστικής επιχείρησης. Εφαρμόζει επιστημονικές και τεχνολογικές διοικητικές μεθόδους και πρακτικές στην παραγωγή, τιμολόγηση, διανομή και προώθηση τουριστικών προϊόντων. Διεξάγει έρευνα τουριστικής αγοράς. Προγραμματίζει την οικονομική και όχι μόνο δραστηριότητα της τουριστικής επιχείρησης, με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον. Διατυπώνει, προγραμματίζει και εφαρμόζει πολιτικές σε μικροτουριστικό και μακροτουριστικό επίπεδο. Μπορεί να εργαστεί: σε ξενοδοχειακές μονάδες (τμήματα υποδοχής, λογιστηρίου, επισιτισμού), σε τουριστικά γραφεία, ψυχαγωγικά κέντρα, επιβατηγά πλοία, αεροσκάφη, σε δική τους ανάλογη επιχείρηση, ως καθηγητές στην εκπαίδευση και στην κατάρτιση.

ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ: Σκοπός τους (λειτουργούν στη Ρόδο και στον Αγιο Νικόλαο Κρήτης) είναι η κατάρτιση ικανών στελεχών για ξενοδοχειακές, επισιτιστικές και συναφείς επιχειρήσεις. Οι σπουδαστές πραγματοποιούν την πρακτική τους άσκηση σε ξενοδοχειακές μονάδες του ΕΟΤ και σε άλλες ιδιωτικές επιχειρήσεις. Σύμφωνα με τα αρχεία της Σχολής, οι απόφοιτοι έχουν απορρόφηση σχεδόν 100%. Απασχολούνται ως στελέχη ξενοδοχειακών μονάδων και έχουν τη δυνατότητα μετεκπαίδευσης στο εξωτερικό για απόκτηση μεταπτυχιακών τίτλων. Επίσης χορηγούνται με υποτροφίες από τον ΟΤΕΚ.

ΓIΩPΓOΣ K. KABBAΔIAΣ

Πηγή: " www.ethnos.gr '

 

aggelies
ergasia
 
chios
chios
 
 kepea
 
 
 

 

Η ιστοσελίδα chiosjobs.gr ανήκει στην Περιφερειακή Ενότητα Χίου
Copyright © 2012 - Π.Ε.Χίου - Redesigned by Tetteris Michael