20 κινήσεις για άριστες επιδόσεις


pvaigaiou

 
 
 

20 κινήσεις για άριστες επιδόσεις


Ακριβώς αυτές τις κινήσεις καταγράφει σήμερα το «Παιδεία» και τις παρουσιάζει με τη σειρά. Είναι 20 βήματα που ένας προς ένα μπορεί να φαντάζει ως λεπτομέρεια, αλλά διαδραματίζει αποφασιστικό ρόλο στην τελική συγκομιδή βαθμών του διαγωνιζόμενου.

1. ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΩΝ SΟS
Στον χρόνο της αναμονής (στο σχολείο παρουσιαζόμαστε από τις 7.30 π.μ. και οι εξετάσεις ξεκινούν 8.00 π.μ.) προσπαθούμε να διατηρήσουμε την ηρεμία και την ψυχραιμία μας, χωρίς να ενδίδουμε σε φήμες για πιθανά θέματα, που συχνά τρομοκρατούν και σπέρνουν τον πανικό δοκιμάζοντας τις αντοχές μας. Οι αρνητικές προβλέψεις βλάπτουν σοβαρά. την ψυχολογική ισορροπία μας.

2. ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΓΡΑΠΤΟ
Η επιτυχία στις Πανελλήνιες εξετάσεις δεν σταματά στην προετοιμασία που έχει γίνει μέχρι και την έναρξή τους. Αλλά με την παράδοση του τετραδίου από το πρώτο μέχρι το τελευταίο μάθημα.

3. Η ΠΡΩΤΗ ΕΝΤΥΠΩΣΗ
Η αλήθεια είναι πως η αγωνία και η διαφορετική διατύπωση κάνουν πολλά θέματα να μοιάζουν άγνωστα, αλλά είναι σχεδόν απίθανο να ζητηθεί εξέταση σε θέμα που δεν είναι διδαγμένο.

4. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΓΝΩΣΤΟ
Μην ξεχνάτε ότι το ίδιο ερώτημα μπορεί να διατυπωθεί με πολλές και πολύ διαφορετικές εκφράσεις. Μη φορτωθείτε, λοιπόν, με άγχος στην περίπτωση που κάποιο από τα ζητούμενα, αρχικά, δεν σας θυμίζει κάτι. Σίγουρα προέρχεται από τη διδακτέα και εξεταστέα ύλη. Ηρεμήστε και προσπαθήστε να το κατανοήσετε.

5. ΑΡΧΗ ΑΠΟ ΤΑ ΕΥΚΟΛΑ
Δεν είναι απαραίτητο να απαντηθούν τα θέματα με τη σειρά που δίνονται. Μπορούμε να ξεκινήσουμε από τα πιο εύκολα και να συνεχίσουμε με τα υπόλοιπα. Έτσι θα αποφύγετε τη διαδικασία του ψυχολογικού μπλοκαρίσματος.

6. ΧΩΡΙΣ ΒΙΑΣΥΝΗ ΚΑΙ ΕΠΙΠΟΛΑΙΟΤΗΤΑ
Μη διαβάζετε βιαστικά τα θέματα και μην ενθουσιάζεστε ότι ζητήθηκε κάτι εύκολο. Υπάρχει κίνδυνος να δώσετε βιαστικές απαντήσεις. Να έχετε πάντα κατά νου ότι πρέπει να απαντήσετε με ακρίβεια, σαφήνεια, αναλυτικά και τεκμηριωμένα.

7. ΣΤΟ ΠΡΟΧΕΙΡΟ
Η διαδικασία των απαντήσεων στο πρόχειρο δεν είναι μια άστοχη διαδικασία. Βοηθά στην ταξινόμηση της σκέψης σας και κυρίως στην ευπαρουσίαστη εικόνα του γραπτού που διευκολύνει τη βαθμολόγηση. Αρκεί να μη φτάνουμε σε υπερβολές.

8. ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΑ ΖΗΤΟΥΜΕΝΑ
Μετά την πρώτη γρήγορη ανάγνωση όλων των θεμάτων επιδιώκουμε τη διερεύνηση των ζητουμένων. α) Διαβάζουμε προσεκτικά κάθε θέμα 2-3 φορές β) Επισημαίνουμε τις λέξεις-κλειδιά γ) Χωρίζουμε σε σκέλη τα ζητούμενα, εφόσον υπάρχουν, γράφοντας 1,2,3. Επαληθεύουμε ότι κατανοήσαμε το θέμα.

9. ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
Προσπαθούμε να κατανείμουμε σωστά και να διαχειριστούμε τον χρόνο. Πρόβλεψη και καλή εκμετάλλευση του χρόνου, έτσι ώστε να μη βιαστούμε υπερβολικά σε κάποιο ή κάποια θέματα με κίνδυνο να έχουμε παραλείψει κάτι σημαντικό. Ας μην είμαστε βιαστικοί.

10. ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ
Δεν μένουμε σε κάτι που μας δυσκολεύει πολύ την ώρα της εξέτασης. Προχωράμε, απαντάμε σε ό,τι ξέρουμε και μετά αφοσιωνόμαστε σε αυτό. Με άλλα λόγια αφήνουμε για το τέλος το ερώτημα ή την άσκηση -ανάλογα με το μάθημα- στο οποίο δεν μπορούμε να απαντήσουμε.

11. ΣΑΦΕΙΣ ΔΙΑΤΥΠΩΣΕΙΣ
Οργανώνουμε το υλικό της απάντησης που θα δώσουμε. Προσπαθούμε να είναι σαφώς διατυπωμένες οι απαντήσεις μας. Τα γράφουμε όλα, γιατί στις εξετάσεις δεν υπάρχουν αυτονόητα. Με άλλα λόγια «τα ευκόλως εννοούμενα δεν παραλείπονται».

12. ΜΝΗΜΗ ΚΑΙ ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ
Αν για κάποιο θέμα βιώσετε ότι η μνήμη σας κατέβασε ρολά και αρνείται να ενεργοποιηθεί, διατηρήστε την ψυχραιμία σας. Μια καλή άσκηση μνήμης είναι να προσπαθήσετε να θυμηθείτε οτιδήποτε σχετικό με το θέμα για να ενεργοποιήσετε τη διαδικασία των συνειρμών. Όταν «κολλήσουμε», ίσως ένα μικρό διάλειμμα βοηθήσει.

13. ΓΡΑΦΟΥΜΕ Ο,ΤΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ
Ό,τι γνωρίζουμε για το ζητούμενο του θέματος το γράφουμε, ακόμα κι αν δεν είμαστε σίγουροι για την ορθότητα του θέματος. Τα παραπάνω ή τα λάθη δεν χρεώνονται αρνητικά.

14. ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ
Ο έλεγχος των απαντήσεων που δίνονται είναι απαραίτητος. Απαραίτητο είναι ακόμη να ελεγχθεί εάν έχουν καθαρογραφεί όλες οι απαντήσεις από το πρόχειρο στο καθαρό. Μην ξεχνάτε ότι υπήρξαν περιπτώσεις που υποψήφιοι δεν ήταν σίγουροι για την ορθότητα των απαντήσεών τους στο πρόχειρο ή ξέχασαν να τις μεταφέρουν στο καθαρό.

15. ΔΕΝ ΧΑΝΟΥΜΕ ΧΡΟΝΟ
Καθώς γράφετε, αποφύγετε να ελέγχετε τι κάνουν οι άλλοι γύρω σας και μην προσπαθείτε να «τσεκάρετε τις απαντήσεις. Ποτέ δεν ξέρετε αν η απάντηση του συμμαθητή σας είναι σωστή ή λάθος. Επίσης, μην «κλέβετε» χρόνο από τα άλλα θέματα φλυαρώντας στις απαντήσεις των θεμάτων που γνωρίζετε καλύτερα. Απαντήστε ακριβώς σε αυτό που σας ζητάνε.

16. ΑΡΑΙΟΓΡΑΜΜΕΝΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
Κάθε θέμα, ερώτημα ή υποερώτημα να γράφεται αραιά και όχι συμπυκνωμένα σε λίγες σειρές. Επίσης προσέχουμε τα γράμματά μας (και τα αριθμητικά σύμβολα) να είναι ευανάγνωστα και γενικά το γραπτό μας να είναι καθαρό και τακτοποιημένο.

17. ΜΟΝΟ ΣΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
Ας έχουμε υπόψη μας ότι μετά την παράδοση του γραπτού δεν έχει νόημα να προσπαθήσουμε να εντοπίσουμε τα λάθη μας και να «βαθμολογήσουμε» το γραπτό μας. Σε εξαιρετικές μόνο περιπτώσεις, εάν έχουμε κάποια έντονη ανησυχία, απευθυνόμαστε στους καθηγητές μας.

18. ΠΟΤΕ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ
Σε καμία περίπτωση να μην απογοητευόμαστε, επειδή δεν μείναμε ικανοποιημένοι με την επίδοσή μας σ' ένα μάθημα, και πολύ περισσότερο να μην τα παρατήσουμε. Πρώτα απ όλα γιατί δεν μπορούμε να ξέρουμε τη βαθμολογία μας. Εξάλλου η επιτυχία μας εξαρτάται και από τις επιδόσεις των άλλων υποψηφίων. Π.χ. ένα 14 ή 15 σε δύσκολα θέματα, μπορεί να είναι «καλύτερο» από το περσινό 17 ή 18 στο ίδιο μάθημα. στερα, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η εισαγωγή μας σε μια σχολή εξαρτάται από το σύνολο των επιδόσεων και όχι από ένα μεμονωμένο μάθημα.

19. ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
Στον περιορισμένο χρόνο που έχουμε για την προετοιμασία του επόμενου μαθήματος, φροντίζουμε να διαμορφώσουμε ένα χρονοδιάγραμμα επανάληψης σε όλη την ύλη, ξεκινώντας πάντοτε από τα πιο δύσκολα κεφάλαια, τα οποία κατά κανόνα έχουμε λιγότερο διαβάσει. (Αν έχουμε διαβάσει επιλεκτικά, σιγουρεύουμε τα βασικά και γνωστά). Ένα πολύ καλά οργανωμένο πρόγραμμα προετοιμασίας και μελέτης μετράει σημαντικά.

20. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΞΕΚΟΥΡΑΣΗΣ
Επειδή στις Εξετάσεις οι υποχρεώσεις είναι στα όρια των αντοχών μας, ένα πρόγραμμα ξεκούρασης και ψυχαγωγίας είναι αναγκαίο. Άλλωστε ας μην ξεχνάμε ότι μετράει η «ποιότητα» και όχι η «ποσότητα» της μελέτης. Χρειάζεται μέτρο, οργάνωση και πειθαρχία, χωρίς υπερβολές και ξενύχτια που μπορούν να έχουν αρνητικές συνέπειες. Εκτός από αυτά, ας μην υποτιμάμε τον ρόλο της σωστής διατροφής.


Η πρεμιέρα των Κατευθύνσεων την Τετάρτη 19/05
Στους διαγωνισμούς των μαθημάτων Κατεύθυνσης οι υποψήφιοι θα μπουν την ερχόμενη Τετάρτη με την εξέταση στη Νεοελληνική Λογοτεχνία οι της Θεωρητικής και στα Μαθηματικά οι της Θετικής και Τεχνολογικής. Θα δούμε συνοπτικά πώς εξετάζονται και πώς βαθμολογούνται αυτά τα δυο μαθήματα.

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Το 2009 καταγράφηκε το υψηλότερο ποσοστό αριστούχων. Το χαμηλότερο ποσοστό αποτυχίας σημειώθηκε το 2007 και ήταν 30,8%, ενώ το χειρότερο ρεκόρ απαντά στο 2006 με 52,28%. Όσοι υποψήφιοι υπερβούν το «15» είναι μέσα στους στόχους τους, ακόμα και για υψηλόβαθμα τμήματα.

ΕΞΕΤΑΣΗ - ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ: Η εξέταση αναφέρεται σε πεζό ή ποιητικό κείμενο από τη διδαχθείσα ύλη, που συνοδεύεται από πέντε ερωτήσεις αναφερόμενες: α. στον συγγραφέα και σε γραμματολογικά στοιχεία που προκύπτουν από το κείμενο (1 ερώτηση - 15 μονάδες). β. στη δομή του κειμένου, στην επαλήθευση ή διάψευση μιας κρίσης, σε παρατηρήσεις επί των εκφραστικών μέσων και τρόπων (2 ερωτήσεις - 20 μονάδες) γ. σε σχολιασμό ή στη σύντομη ανάπτυξη ορισμένων χωρίων (1 ερώτηση - 25 μονάδες) δ. σε σχολιασμό αδίδακτου λογοτεχνικού κειμένου (1 ερώτηση - 20 μονάδες).

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΖΟΓΡΑΦΗΜΑ: 1. Προσεκτική ανάγνωση με στόχο την ολόπλευρη κατανόηση του κειμένου. 2. Αναγνωρίζουμε τη μορφή, τη δομή, τα μέρη του κειμένου, τον τρόπο που συνδέονται μεταξύ τους, πώς γίνεται η μετάβαση, ποια είναι η εξέλιξη. 3. Προσέχουμε τον ρόλο και τη σημασία των κύριων και δευτερευόντων προσώπων. 4. Ιδιαίτερη σημασία έχει ποιος είναι ο αφηγητής και ποια η οπτική γωνία του, πώς προχωρεί η αφήγηση: ευθύγραμμα στον χρόνο ή με αναχρονίες. 5. Προσέχουμε, ακόμα, τη σημασία των λεπτομερειών, τα εκφραστικά μέσα και τη γλωσσική ποικιλία του κειμένου.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ: Στο ποίημα, εκτός από τα παραπάνω, έχουμε υπόψη μας ότι: 1.Η εκκίνηση γίνεται από το αναφορικό επίπεδο, και επεκτείνεται στο συνυποδηλωτικό. Τι είναι δηλαδή αυτό που υπονοείται και δεν καταδηλώνεται. 2. Προσέχουμε τη χρήση της γλώσσας, τη θέση μιας λέξης, τα επίπεδα ερμηνείας της, τις διαθέσεις ή τις προϋποθέσεις του ποιητή, τη μουσικότητα του στίχου.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Τα ποσοστά «αριστούχων» κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα. Το υψηλότερο στη Θετική Κατεύθυνση σημειώθηκε πέρυσι με 26,50%. Η υπέρβαση του «16» είναι όρος εκ των ουκ άνευ για όσους στοχεύουν ψηλά. Στην Τεχνολογική τα Μαθηματικά είναι το υψηλότερο εμπόδιο. Περισσότεροι από 7 στους 10 υποψηφίους «βουλιάζουν» στον βυθό της βαθμολογίας. Η υπέρβαση του «15» είναι άπιαστο όνειρο για την πλειονότητα, αφού τα ποσοστά των «αριστούχων» κυμαίνονται από 1,32% έως 4,60% και όσων «σκαρφαλώνουν» στην κλίμακα 15-17,9 από 4% έως 8%.

ΕΞΕΤΑΣΗ-ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ: Δίνονται τέσσερα θέματα: α. Το πρώτο αποτελείται από ερωτήματα θεωρίας που αφορούν έννοιες, ορισμούς, λήμματα, προτάσεις, θεωρήματα και πορίσματα. β. Το δεύτερο και το τρίτο θέμα αποτελείται το καθένα από μία άσκηση που απαιτεί από το μαθητή ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών αποδεικτικών ή υπολογιστικών διαδικασιών. γ. Το τέταρτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση ή ένα πρόβλημα που η λύση του απαιτεί από το μαθητή ικανότητες συνδυασμού και σύνθεσης προηγούμενων γνώσεων, αλλά και την ανάληψη πρωτοβουλιών στη διαδικασία επίλυσής του. Η βαθμολογία κατανέμεται ανά 25 μονάδες σε κάθε θέμα.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ: 1. Διαβάζουμε προσεκτικά τις εκφωνήσεις για να κατανοήσουμε δεδομένα και ζητούμενα. 2. Απαντάμε από τα πιο προσιτά θέματα. 3. Δεν αφήνουμε θέμα αναπάντητο. Μετράει να γράψουμε έστω ένα τμήμα της λύσης. 4. Τα υποερωτήματα της άσκησης 3ου και 4ου θέματος είναι συνήθως ισοδύναμα, συνεπώς το καθένα μπορεί να απαντηθεί χωρίς να απαιτείται η απάντηση του προηγούμενου ή του επόμενου. 5. Αφιερώνουμε 15-20 λεπτά για να διορθώσουμε τυχόν λάθη. 6. Κατά τη βαθμολογία λαμβάνονται υπόψη ως θετικά στοιχεία και τα εξής: Η ορθή αφετηρία και η μέχρις ενός σημείου ορθότητα στην επεξεργασία. Η σωστή αφετηρία μόνο όταν θα μπορούσε να οδηγήσει σε ορθό αποτέλεσμα. Τα σωστά και πλήρη σχήματα που κρίνονται χρήσιμα για την ορθή επίλυση του προβλήματος. Η λύση μιας άσκησης δεν λαμβάνεται υπόψη, όταν δεν δικαιολογείται από την πορεία που αναγράφεται στο γραπτό. Δεν λαμβάνεται υπόψη η προσπάθεια επίλυσης όταν έχει λανθασμένη αφετηρία και πορεία.

Πηγή : " www.ethnos.gr "

 

aggelies
ergasia
 
chios
chios
 
 kepea
 
 
 

Η ιστοσελίδα chiosjobs.gr ανήκει στην Περιφερειακή Ενότητα Χίου
Copyright © 2012 - Π.Ε.Χίου - Redesigned by Tetteris Michael